Digital analytics meetup #16 – MLS + Data stories + Airbnb pricing analysis

Μετά την παρουσίαση του road to an AI-first world από την Google, επιστρέφουμε με μια ακόμα συνάντηση. Στις 22 Μαΐου στις 18:30, βρισκόμαστε και πάλι στον γνωστό μας στέκι (OK!Thess) με ενδιαφέρουσες ομιλίες από 3 διαφορετικά Projects ανάλυσης δεδομένων. Θα έχουμε την ευκαιρία να γνωρίσουμε σε βάθος τον πρώτο Ελληνικό ψηφιακό βοηθό την MAIC που ανταγωνίζεται επάξια ανάλογες λύσεις μεγάλων εταιριών. Θα δούμε πως μετατρέπουμε ένα project ανάλυσης δεδομένων σε χάρμα οφθαλμών μέσω ενός data story. Τέλος θα συζητήσουμε τεχνικές εκτίμησης τιμών ακινήτων στο Airbnb, με πρωτότυπες μεθόδους ανάλυσης δεδομένων από ένα Project που είχε σαν dataset τα ακίνητα στην Αθήνα.

MLS και MAIC
Η MLS και η MAIC (MLS Artificial Intelligence Center) ο πρώτος ελληνικός ψηφιακός βοηθός (virtual assistant) θα είναι στο digital analytics meetup, για να δούμε πως δουλεύει ένα τόσο μεγάλο project ανάλυσης δεδομένων. Η MAIC είναι ένα προϊόν που έχει την δυνατότητα να αλληλεπιδρά με τον χρήστη. Χρησιμοποιεί τεχνολογίες αναγνώρισης φωνής και έξυπνους αλγορίθμους ανάλυσης δεδομένων για την αυτοματοποιημένη εκτέλεση ενεργειών και την παροχή πληροφοριών μέσω ψηφιακής ομιλίας. Ο Αλέξανδρος Οικονόμου (https://www.linkedin.com/in/alex-economou-773ab227/), Head of R&D στην MLS, θα μας περιγράψει την διαδρομή των έξυπνων προϊόντων της MLS και τις εξελίξεις που έχει δει όλα αυτά τα χρόνια στον τομέα της τεχνητής νοημοσύνης.

Από την έρευνα αγοράς στο storytelling
Ένα από τα πιο απαιτητικά tasks που έχουν σήμερα οι data analysts είναι να βρουν όμορφους, εύκολους σε κατανόηση και αποδοτικούς τρόπους παρουσίασης των αποτελεσμάτων που ανακαλύπτουν. To storytelling και το Data Visualisation έχουν μπει για τα καλά στη ζωή του Data Analyst σε βαθμό που πλέον το χαρακτηρίζουν “Ο Χρυσός του Μάρκετινγκ”. O Χάρης Λαλάτσης (https://www.linkedin.com/in/haris-lalatsis/), ιδρυτής της Ierax Analytix και ο Τάσος Βεντούρης (https://www.linkedin.com/in/tasosventouris/) θα μας εξηγήσουν πως μια ιδέα μετατρέπεται σε ερωτηματολόγιο και με ποιόν τρόπο συλλέγεις δεδομένα που έχουν αξία, χρησιμοποιώντας σαν παράδειγμα την έρευνα που ολοκλήρωσαν πρόσφατα για βιώσιμη κινητικότητα στην Θεσσαλονίκη.

Airbnb Pricing: Identifying Primary Determinants through Hedonic Pricing Methods
Ο Κωνσταντίνος Γκοβεδάρος (https://www.linkedin.com/in/gkovequesing/) είναι Community Manager στο OK!Thess και θα μας παρουσιάσει τις τεχνικές και τα πρώτα αποτελέσματα, από την έρευνα που ολοκλήρωσε πρόσφατα σε δεδομένα από την πλατφόρμα Airbnb. Στόχος της έρευνας ήταν να προβλεφθεί η τιμή ενός ακινήτου στο airbnb με τεχνικές επωφελούς τιμολόγησης (hedonic pricing methods). Ο όρος hedonic προέρχεται από την ελληνική λέξη «ηδονικός», αυτό που προσφέρει ευχαρίστηση. Στην οικονομία αυτό μεταφράζεται σε χαρακτηριστικά που επηρεάζουν την αξία ενός προϊόντος και είναι μια τεχνική που έχει χρησιμοποιηθεί ευρέως στην αγορά ακινήτων. Αναλύοντας χιλιάδες καταχωρήσεις από την Αθήνα στο Airbnb, έγινε προσπάθεια να εκτιμηθεί η αξία των χαρακτηριστικών ενός διαμερίσματος για τους ενοίκους του, ώστε να δημιουργηθεί ένα μοντέλο δυναμικής εκτίμησης τιμών.

Πρόγραμμα
Θα ακολουθήσουμε το γνωστό πρόγραμμα και των προηγούμενων συναντήσεων μας:
18.30 Μαζευόμαστε στο φουαγιέ του OK!Thess, για να γνωριστούμε και να τσιμπήσουμε snacks
19.00 Ξεκινάνε οι παρουσιάσεις
20:30 Ολοκλήρωση των παρουσιάσεων. Όπως πάντα θα έχουμε χρόνο να γνωριστούμε καλύτερα, να πιούμε μπύρες παρέα και να συζητήσουμε θέματα που απασχολούν την κοινότητα και προτάσεις για επόμενα meetup

Εγγραφή
Όπως πάντα η συμμετοχή είναι δωρεάν και ανοιχτή σε όλους, με την εγγραφή στο meetup.com. Για να εγγραφείτε μπορείτε να επισκεφθείτε τη σελίδα της κοινότητας στο meetup.com

Περισσότερες λεπτομέρειες για αυτή την συνάντηση, προηγούμενες συναντήσεις και νέα της κοινότητας μπορείτε να δείτε στην σελίδα του meetup: https://digitalanalytics.gr/interesting-news/digital-analytics-meetup-16-data-okthess/